Jumaat, Mei 09, 2008

:: Hari Ini Dalam Sejarah ::


adikku yang bongsu

salamun'alaik...akhirnya berakhir jugak sem akhir aku di UPC..dengan last paper Pengajaran Pendidikan Islam kul 1130 pagi..maka berakhirla exam aku kat bumi tercinta ni...Merdeka !!hehe... Tengahari tadi jugak family aku sampai, tuk mengangkut segala barang2 yang telah aku kumpulkan selama 7 sem..banyak jugak erk..hehe...nasib baikla 2 buah kereta yang mai..bleh backup..tak sangka lak barang2 ku sebanyak itu..Pertemuan dengan mak ayah, abang n adik tadi, mengubat jugak rindu...sebab lame tak berjumpa..

dan yang menariknya dengan adik aku yang bongsu..5 tahun ni..semakin petah berkata...best jugak bercakap dengan dia setelah sekian lama tak bercakap....macam2 aksi dak kecik ni..yang menariknya..dia cerite serba serbi yang ada kat umah...
"kak nor, adik ada alif ba ta kat umoh...kak nor, nak coklat dok?ada kat umah..."...ish3...semua benda kat umah yang dibagitaunyer...ish3..

satu perkataan yang disalah guna oleh adikku ni....kate mak..dia berguru sendiri..
"kaknor, yang biskut ni kak ros beli"..sambil menunjukkan biskut yang dibeli oleh mak.mula2 aku ingatkan yang dimaksudkan, biskut tu dibeli oleh kak ros..kakak iparku..tetapi...rupa2nya "yang" yang dimaksudkan oleh adikku tu, maksudnya "macam"...ai..kena perbetul balik bahasa adik2 ku ni..maklumlah kat umah tu semua dak kecik..kakak2 n abang2 duk blaja blake...

Banyak jugak perbualan aku dengan adik masa on de way ke kolej tadi.syok jugak bercakap dengan adik ni....sebelum tadi mak ayah aku lepak dekat medan selera..nak tunggu aku abis exam...pi2, mereka da siap makan..so, membungkusla nampak gayanya memandangkan semua da selesai makan, sambil perut berkarate, minta diisi..bayar punya bayar.. rm12...ish, mahal beddill kate org gannu..tapi mak yang tolong bayarkan...hehe...makan free aku dgn kawan aku hari ni..tak pernah lagi beli makanan semahal tu, abis2 beli pun rm 8, tu pun utk 3 orang. Kata ayah, dah rezki dia, sebab jarang letak mahal..orang luar mai, terus jer ditolak dengan harga mahal..takperla..sekali skala, jawab ayahku..

Kuarga aku n jiran aku akhirnya pulang ke trg selepas barang2ku habis dipunggah..ikutkan hati nak masuk skali dalam kete tu..tapi memandangkan tesis ku yang belum settle lagi ni...redha jerla..arap2 blehla balik 13 hb ni selepas selesaikan tesis..ameen..16hb kene pi Jitra pulak..almaklumlah, start sesi praktikum lak..Mak ayah yang jadi mangsa lagi..sian kat mereka...tapi demi anak2, digagahkan jugak kudrat mereka..sayang mak..sayang ayah..dans ayang abang..yang menjadi pemandu spare setia tuk ayah..untung gak abang yang kedua ni tak kawin agi...bleh mintak tolong jadi driver...hehe..sorry..

0 komeng:

Catat Ulasan