Sabtu, Mei 03, 2008

:: UKHWAH SUKAR DITAFSIR ::


(kuaw teow bandung)


2 Mei 2008 : Perjumpaan adik2ku buat kali terakhir yang berlangsung di restoran kunyit. Alhadmulillah, setelah sekian lama x makan bersama, tautan ukhwah yang telah terjalin kembali hangat walaupun itu mungkin yang terakhir untuk berjumpa. Aku, alang, achik, ucu, uda, adik dan tak lupa andak...berjumpa jugak kita skali lagi..walaupun tanpa kehadiran ateh dan anjang. Malam tu kami tak lepaskan peluang bergambar puas2..sampaikan orang yang di dalam kedai memerhat jer gelagat kami.. adab dijaga sebaiknya, cuma kadang2 cahaya kamera yang memancar macam kilat. Kami makan ikut selera masing2..alhamdulillah, aku tak lepaskan peluang untuk menikmati kuaw teow bandung dan achik tak ketinggalan order meehon tomyam, best jugak makanan kat situ. yang lain order nasi yang pelbagai lauk pauk.

Perbualan kami malam tu banyak berkisar tentang pengalaman praktikum Uda, achik dan andak dengan pelbagai karenah pelajar. Rasa berdebar2 la pulak nak masuki alam praktikum yang bakal berlangsung beberapa hari lagi...Main pulak dengan student bandar, arap2 dapat adaptla nanti..insyaAllah.

Majlis kami berakhir dengan bersalam2an dan buat kali terakhir bergambar bersama moto hijau ku...:)...maklumlah, motor tu jugak akan berpisah dan takkan datang da ke bumi yang tercinta ni...



" Ukhwah yang dibina persis setangkai bunga....(Ish..lupa lak...:))

2 komeng:

Tanpa Nama berkata...

ukhuwwah seperti untaian tasbihla angoh..hehe..
Angoh tinggal sorg..along pun takde malam tu..isk isk..the lost contact person.heh
Apepun,sgt hargai detik masa bersama..jangan lupakan adik kat kmpus ni..da satu sem je juge lagi ni nk habiskan zaman belajar di universiti..kena masuk skolah balik kite ni kan..smg segala pntarbiyahan yg dilalui bersama kat sini mampu membina diri2 kita,para du'at yang kental dalam menghadapi suasana dan persekitaran skoloh nnti..
huhu..sedihnya..
macam alang kate, yang ditinggalkan pada awalnye memang sedih,tapi,masih lagi ada teman disekeliling..tapi lagi sedih yg meninggalkan alam perjuangan kampus ni,sbb dlm kancah perjuangan di luar sukar utk bertemu shbt2 sprti di kmpus..sedihnya mngenang saat yg bakal menanti adik akan dtg juge..
selamat berjaung walau di mana angoh berada!! (^_^)/

alkauthar berkata...

dari uda untuk angah..
teringat uda saat kita bersama..
ukhwah terjalin terpahat memori..
pertemuan pertama tak pernah ku lupa..
moga ukhwah ini tetap untuk selamanya walaupun kita tidak bersua..
angah selamat berpraktikum..
Jadi guru yang baik ye..
salam perjuangan..
salam ukhwah..

Catat Ulasan