Sabtu, April 12, 2008

:: HARAPAN ::



Ya Allah,andai sampainya waktu untuk aku Kau lantik menjadi suri hidup dia,aku bermohon kepadaMu..

Jadikan pernikahan ini sebagai penyubur mawaddah wa rahmah antara dua keluarga ini
Jadikan penyatuan ini sumber berkembangnya umat Rasulullah
Tiupkan roh iman,amal dan taqwa buat keluarga yang baru terbina
Jadikan perkahwinan ini pintu dakwah yang takkan tertutup selamanya
Tiupkan roh seorang pejuang ke rahim ku Ya Allah
Terasa panas menyiat kulitku
Tatkala melihat keruntuhan akhlak
Terasa sejuk damai hatiku
Tatkala melihat suburnya dakwah
Namun aku tidak tahu,di mana jatuhnya zuriatku kelak
Aku bukan Imran yg mampu meletak Mariam di bawah jagaanMu di rumahMu
Dan kau menabur rezeki buat si comel yang suci
Namun,aku tetap ingin merasai nikmat itu
Dengan meletak roh zuriatku di bawah jagaanmu sepanjang masa
Dengan mengorbankan masaku sedikit,memohon dan memohon..
ameen

*dari blog sorang akhowat

0 komeng:

Catat Ulasan